Ο Γ. Κολοκασίδης αναζητά ανισότητες που να δικαιώνουν τις απλοϊκές εικόνες των καλών-κακών και καταλήγει σε ένα έμμεσο ρατσισμό, που βασιζεται σε άγνοια – αν όχι σκόπιμη λογοκρισία των δεδομένων...



Αναδημοσίευση. Αρχικό κείμενο Δέφτερης Ανάγνωσης 12 Σεπτεμβρίου 2016

  • Ο Γ. Κολοκασίδης αναζητά ανισότητες που να δικαιώνουν τις απλοϊκές εικόνες των καλών-κακών και καταλήγει σε ένα έμμεσο ρατσισμό, που βασιζεται σε άγνοια – αν όχι σκόπιμη λογοκρισία των δεδομένων... Από την άλλη αρκετοί απορριπτικοί άρχισαν να ψάχνουν τρόπους αφορμολοήματος... Οι ανοησίες των καλοκαίρι ακόμα και την περίοδο της ταφής των 33 νεκρών της Τόχνης ήταν εκφραστικές, της προσπάθειας να βρεθεί κάτι ..για να κατασκευαστεί κατσιάρισμα.. αλλά και για να επιβληθεί ένα είδος τρομοκράτησης για να σιωπήσουν οι αντίπαλοι των απορριπτικών.. Έτσι λειτουργεί το σύστημα προπαγάνδας και λογοκρισίας σε “δημοκρατικά καθεστώτα” ελεγχόμενων ΜΜΕ..

    Ένας, λοιπόν, από τους αφορμολοημένους ήταν και ο Γ. Κολοκασίδης. Σε ένα κείμενο του για το βιβλίο με της ελληνικές και τούρκικες λέξεις στην κυπριακή διάλεκτο, ο κ. Κολοκασίδης απορεί σε μια φάση [την πιο ειλικρινή ίσως του κειμένου] αν αξίζει να προσπαθήσει να κατασκευάσει θέμα για να πουλήσει απορριπτισμό από ένα απλό λεξικό.. Και φυσικά, χωρίς ικανοποιητική απάντηση, προχωρεί απλώς για να κατασκευάσει “πρόβλημα” με την προσπάθεια αναζήτησης κοινού χώρου.. Βολοδέρνει και αφού μάλλον κατανοεί και ο ίδιος ότι αγωνίζεται κωμικά να τριχοτομήσει την τρίχα, καταλήγει τελικά σε ένα είδος υπόγειου ρατσισμού – γιατί λέει υπάρχει ηθική ανισότητα μεταξύ των δυο κοινοτήτων.. Ιδού που καταντά ακόμα και ένα σχετικά αναλυτικό μυαλό άμα κολλήσει. Μιλά για την ισότητα που εκφράζει η αναζήτηση ελληνικών και τούρκικων λέξεων – και προσπαθεί να αποφύγει να πει ότι τον ενοχλεί το κοινό, έστω και το τεκμηριωμένο: “Εννοούν [όσοι κατά τον ίδιο, και ατεκμηρίωτα ως συνήθως, προσπαθούν να επιβάλουν αυτήν την συνωμοτική έννοια της ισότητας] και αυτή που καταργεί και τη θεσμική τους ανισότητα (Κυπριακή Δημοκρατία έναντι ψευδοκράτους) αλλά και την οποιαδήποτε ιστορικοπολιτισμική ανισότητα η οποία μπορεί να διαταράξει την πλήρη εξισορρόπηση των κοινοτήτων. Έτσι, φθάνουμε στο σημείο να εξαγνίζεται η οθωμανική περίοδος, εξισώνεται πλήρως ο ρόλος Τουρκίας και Ελλάδος στο Κυπριακό, αφαιρούνται από τις ιστορικές αναφορές οποιαδήποτε στοιχεία τείνουν να δημιουργήσουν ηθική ανισότητα μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.
    http://www.philenews.com/el-gr/f-me-apopsi-eponymes-gnomes/385/329462/glossiki-ellinotourkiki-taftotita#sthash.wJBmDMWq.dpuf Δηλαδή οι τουρκοκύπριοι είναι ηθικά άνισοι με τους ελληνοκύπριους; Γιατί; Επειδή κατάγονται από μουσουλμάνους; Επειδή στο όνομα τους έκανε εγκλήματα η ΤΜΤ; Αλλά τοτε και τα εγκλήματα της ελληνοκυπριακής ακροδεξιάς, δημιουργούν ηθική ανισότητα για τους ελληνοκυπρίους; Η μηπως δαμαι εν της παπαθκιας τα ξυλα;.. Τέτοια κατάντια..

    Αλλά συνεχίζει πιο φαιδρά – πάει στην οθωμανική περίοδο και λέει...”Όπως επίσης δεν συζητείται καθόλου το φαινόμενο του εξισλαμισμού. Διότι ιστορικά αναγνωρίζεται ότι πολλοί Έλληνες κάτοικοι του νησιού ασπάσθηκαν τον μωαμεθανισμό προκειμένου να αποφύγουν τους βαρείς φόρους. [έλα ντε.. σε ποιούς;..:)] Ακόμα και αυτό το ιστορικά καταγεγραμμένο φαινόμενο αποφεύγεται. [αυτό θα μπορούσε να πει κανείς για το ρόλο της εκκλησίας..]..» Αν ο κ. Κολοκασιδης δεν αναμασούσε κλισέ θα μπορούσε να διαβάσει και λίγη ιστορία και τότε θα έβλεπε ότι η εκκλησία και οι φόροι της [ή ο ρόλος της στο φορολογικό σύστημα]  ήταν βασικός παράγοντας για εξισλαμισμό.. Τολμά όμως να πει λέξη για την εκκλησία; Και εκεί ηθική ανισότητα; Αν θέλει λίγη κατανόηση ο κ. Κολοκασίδης μπορεί να συμβουλευτεί τον Κ. Κύρρη που κατέγραψε και για τα λαϊκά ποιήματα μεσω των οποιων εκφραζεται και η άποψη των χωρικών για μερικούς “επίσκοπους” και “λύκους”.. Είναι ηθική ανισότητα αν οι πρόγονοι τουρκοκυπρίων αντέδρασαν στην εκκλησιαστική εκμετάλλευση με την αλλαγή θρησκείας, η και αν ανακάλυψαν ότι τους βόλευε το Ισλάμ σαν θρησκεία που στο κάτω  κάτω αναγνώριζε και τον Ιησού σαν προφητη;..Αλλα μερικοί όταν δεν έχουν τι να πουν, καταφεύγουν στα κλισέ των παιδικών τους αναμνήσεων με τους βαρβάρους και τους πολιτισμένους.. όταν ξυπνήσετε, αγοραστε και κανένα χάρτη και μετά καμία ιστορία εκτός σχολικού προγράμματος..

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

· Βοηθώντας τον Αριστο Μιχαηλίδη να μάθει νάκκον την ιστορία του Γρίβα με τεκμήρια του ίδιου..

Ποιούς παρακολουθούσε η ΚΥΠ; Οι δημοσιογράφοι μάλλον είναι αρκετά πειθήνιοι ή φοβισμένοι ακόμα να ζητήσουν τη δημοσιοποίηση της λίστας αυτών που παρακολουθούσε η ΚΥΠ, αλλά ο χώρος των ακτιβιστών/τριων, που σίγουρα ήταν στόχος και με βάση την ειδικότητα της εταιρείας, είναι πολίτες που μπορούν να το απαιτούν

· Μια ακόμα χαριτωμένη «σύμπτωση» - απαλλαγή για τις μίζες του ΣΑΠΑ από συναγερμικο δίκτυο;