Η πρωτοπόρος Πρωτοβουλία των γονέων και φίλων παιδιών με αναπηρίες ή/και ειδικές ανάγκες: Ως εδώ ο εμπαιγμός! Λύσεις εδώ και τωρα!


Αφού το θέμα έφτασε τελικά και στην Βουλή, τις μέρες που η κυβέρνηση αναζητούσε τρόπους να αναδιπλωθεί από το αυταρχικό ντελίριο του καλοκαιριού, όταν νόμιζε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι κρεοπωλείο μέτρησης λίπους, αξίζει να θυμηθούμε ότι ο ακτιβισμός για το θέμα θύμιζε από τις αρχές Σεπτεμβρίου ότι τα παιδια δεν έχουν την στήριξη που δικαιούνται. Τώρα θυμήθηκαν ότι η στήριξη της Παιδείας δεν είναι λίπος μετατόπισης.


Για μια ακόμα χρονιά: Απροκάλυπτος αποκλεισμός των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το λεγόμενο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα στην Κύπρο. Άνιση, προκλητικά αντιμετώπισή τους από το Υπουργείο περί Παιδείας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Συνειδητός διαχωρισμός/υποβιβασμός τους σε δεύτερης κατηγορίας μαθητές. Ορθά-κοφτά: Απροσχημάτιστη παραβίαση του σώματος και του πνεύματος της κυρωθείσας το 2011 από την Κυπριακή Δημοκρατία Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Για να μη το πολυλογούμε, τα ίδια και τα ίδια (προβλήματα) επί χρόνια, το οποίο στην καθομιλουμένη των ανά την υφήλιο κοινωνικών κινημάτων, μεταφράζεται σε “κάθε πέρισυ και καλύτερα”. Διότι: Δεν έχει σημασία αν κάτι λίγο, απειροελάχιστο, γίνεται ή δεν γίνεται, κάτι το μεμονωμένο, αποσμασματικό, σπασμωδικό, κάτι για τα προσχήματα ή για να κλείνουν τα στόματα ή για να εξυπηρετούνται κατ’ εξαίρεση – “πάρε με τηλέφωνο χρυσή μου να δούμε τι μπορεί να γίνει” η μόνιμη φράση/στάση της κάθε πολιτικού Μητέρας Τερέζας από τις ουκ ολίγες που επί χρόνια ευδοκιμούν στον οπισθοδρομικό Κυπριακό μικρόκοσμο – “κάποια δικά μας παιδιά κάποιων δικών μας ανθρώπων”.

Αυτό και μόνο που έχει σημασία είναι ότι η διαιώνιση των προβλημάτων δια της διαιώνισης των ως άνω τρισάθλιων μεθόδων συγκάλυψής τους, παγιώνει και παγώνει την ανισότιμη αντιμετώπιση και τον εκπαιδευτικό αποκλεισμό των παιδιών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, υπονομεύοντας κάθε δυναμική διεκδικήσεων και προόδου, εξευτελίζοντας στο έπακρο – ως προσχηματική – όχι μόνο την Σύμβαση του ΟΗΕ αλλά και κάθε άλλη σύμβαση αναγνώρισης της ισοτιμίας δικαιωμάτων που η Κυπριακή Δημοκρατία έχει αποδεχτεί και κυρώσει.

Αυτό ακριβώς – η διαιώνιση/παγίωση των προβλημάτων δια της διαιώνισης των τρισάθλιων μεθόδων συγκάλυψής τους (πάντοτε συνοδευόμενων με την επωδό ότι γίνονται βήματα προόδου, μη τα μηδενίζουμε όλα και όλες τις συναφείς ηλιθιότητες) – μεταφράζεται στη διεθνή καθομιλουμένη των κοινωνικων κινημάτων “κάθε πέρισυ και καλύτερα”. Η δε συγκυρία – ευτυχέστατα! – το “θέλησε” ώστε αυτή την διεθνή καθομιλουμένη (που αρνείται να παγιδευτεί στις τρισάθλιες μεθόδους συγκάλυψης και, δι’ αυτής, διαιώνισης των προβλημάτων ) να αρχίσουν – επιτέλους! – ελεύθερα και ωραία να την ομιλούν κάποιες κινηματικές πρωτοπορίες και στη Κύπρο.

Ευτυχέστατα; Για ποιους; Για όλους; Όχι δα! Προφανώς όχι δα για τους παντελώς οπισθοδρομικούς/ εμφανώς καθυστερημένους τοπικούς πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς εξουσίας. Το ευτύχημα, αφορά αποκλειστικά τα παιδιά με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους όποιους – κοινωνικούς, επιστημονικούς ή  συνδικαλιστικούς – φορείς γνωρίζουν στοιχειωδώς και κατανοούν την ατζέντα των διεκδικήσεων των ατόμων με αναπηρία σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.

Πρωτοβουλία γονέων και φίλων παιδιών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το όνομα που η Κυπριακή κινηματική πρωτοπορία επέλεξε για τον εαυτό της, “Αγκαλιά Ελπίδας” Παγκύπρια Οργάνωση των Γονέων και φίλων Παιδιών με εγκεφαλική και άλλες παραλύσεις - Παγκύπριος Σύνδεσμος Σύνδρομου Down - Παγκύπρια Οργάνωση Τυφλών, οι τρεις παγκύπριοι φορείς που τη συναποτελούν και στηρίζουν τη δράση της.  

Τη δράση της; Ποια δράση δηλαδή; Την επιβαλλόμενη για τις περιστάσεις, δηλαδή υπό τις Κυπριακές κοινωνικές συνθήκες: με τον χώρο της παιδείας σε αναβρασμό, με την Πολιτεία διαχρονικά απούσα από κάθε συζήτηση ουσίας που αφορά την ισότιμη εκπαίδευση όλων των Κύπριων μαθητών και με την ατζέντα των εκπαιδευτικών διεκδικήσεων να αποκλείει για μια ακόμη φορά το μείζονος σημασίας ζήτημα του εκπαιδευτικού αποκλεισμού των παιδιών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Ποια η επιβαλλόμενη για τις περιστάσεις δράση της πρωτοπόρου Πρωτοβουλίας; Δε θα μπορούσε να είναι άλλη από την καταγραφή με ονοματεπώνυμα όλων – μίας προς μίας – των περιπτώσεων αποκλεισμού από το γενικό εκπαιδευτικό πλαίσιο των μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για το σχολικό έτος 18-19 και η απαίτηση της άμεσης αποκατάστασης των σκαστών αδικιών. Ένας λεπτομερής πίνακας εντός ενός λεπτομερέστατου υπομνήματος που καταγράφει όλα τα τρέχοντα αίσχη της Πολιτείας σε βάρος των παιδιών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αντανακλά/απηχεί με τον πλέον αψεγάδιαστο τρόπο το ένα και το μοναδικό αίτημα που η διεθνής καθομιλουμένη των προχωρημένων κοινωνικών κινημάτων υπό τις περιστάσεις θα μπορούσε να διατυπώσει:
https://egomiocyprus.blogspot.com/2018/09/blog-post_10.html



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η υποθεση της κ. Γιαννάκη φαίνεται να μετατράπηκε, με τις αντιδράσεις της [τζαι των εκ των φαινομένων, υποστηρικτών της], σε υποψία σαν σύμπτωμα διαπλοκής... το οποίο ενισχύεται από ένα είδος άγχους για λογοκρισία από.. τους «υπερασπιστές»..

Επίπεδο γελοιότητας με το συμπάθκειο – τα κοπελλούθκια του Χριστοδουλίδη πρέπει να πηαίνουν σχολείο με κρατική επιχορήγηση;

· Η Γιαννάκη, όπως ήρταν τα πράματα Χριστοδουλίδη, εν εσένα που εκθετει, με το δημοσιογραφικό δίκτυο που φαίνεται να πλάκωσε για να στηρίξει/προωθήσει τουτο που φαινεται σαν συγκάλυψη...