Ανακοίνωση Αλληλεγγύης από την ΔΕΔΕ στον αγώνα των εκπαιδευτικών
Η πιο κάτω ανακοίνωση της ΔΕΔΕ αναδημοσιεύεται και για
την ιστορική της σημασία – Η ΔΕΔΕ έδωσε τον πρώτο αγώνα [και μαλιστα στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση] για τα δικαιώματα των εργαζόμενων στην Παιδεία αυτήν
την περίοδο. Και εκείνος ο αγώνας θυμίζει και τις συνθήκες στις οποιες ζει ένα
μεγάλο μέρος των νέων επιστημόνων αλλά και των εν δυνάμει εκπαιδευτικών. Φόρος
τιμής λοιπόν…
Δελτίο Τύπου
Η Συντεχνία
Διδακτορικών Επιστημόνων Διδασκαλίας και Έρευνας (ΔΕΔΕ) εκφράζει την υποστήριξη
και την αλληλεγγύη της στον αγώνα των εκπαιδευτικών τόσο για δημοκρατικές και
λειτουργικές μεταρρυθμίσεις με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών όσο και
ενάντια στις πολιτικές της παρούσας κυβέρνησης για αποδόμηση των
συνδικαλιστικών τους οργανώσεων (ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ).
Μέσα από τη
διαδικασία του ‘εξορθολογισμού’ επιχειρείται η αύξηση του χρόνου διδασκαλίας
για τους εκπαιδευτικούς που συνεπάγεται τη μείωση του χρόνου που αφιερώνουν
στην ανάληψη άλλων δράσεων που προωθούν την δημιουργικότητα των παιδιών και άρα
την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Ταυτόχρονα, γίνεται προσπάθεια να απαξιωθεί το
έργο τους στην κοινή γνώμη και να στραφούν οι γονείς των μαθητών/τριών εναντίον
τους. Απώτερος στόχος είναι η
απονομιμοποίηση της συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες
λήψης αποφάσεων για τις αναγκαίες αλλαγές στην Παιδεία, κάτι
που συνιστά ένα βήμα
αποδημοκρατικοποίησης της εκπαίδευσης
και της κοινωνίας γενικότερα.
Ο διάλογος και η λήψη από κοινού αποφάσεων από το αρμόδιο
υπουργείο και τους εκπαιδευτικούς όφειλε να είναι εκ των ων ουκ άνευ για μια
δημοκρατική δημόσια εκπαίδευση. Σε μια τέτοια δημοκρατική δημόσια εκπαίδευση οι
άμεσα επηρεαζόμενοι/ες – και, τελικά, γνώστες των προβλημάτων της παιδείας –
συμμετέχουν αποφασιστικά σε όλα τα στάδια της διαδικασίας μεταρρύθμισης του
εκπαιδευτικού συστήματος και δεν καλούνται απλά σε «διάλογο» εκ των υστέρων.
Οι ειλημμένες
αποφάσεις εκ μέρους της κυβέρνησης για τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών
και για τον περιορισμό της συνδικαλιστικής τους δράσης αποτελούν συνειδητή
υποβάθμιση του ρόλου τους ως εκπαιδευτικών και κατάφωρη παραβίαση των διεθνώς
κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τους ως εκπροσώπων των εργαζομένων.
Ως ΔΕΔΕ τασσόμαστε
στο πλευρό των εκπαιδευτικών οργανώσεων για μια δημοκρατική δημόσια εκπαίδευση
που θα την αναβαθμίσει «ποιοτικά στη βάση εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών
κριτηρίων προς όφελος των παιδιών».
Διοικητικό
Συμβούλιο
ΔΕΔΕ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου