Η δήθεν «ευαισθησία» του Αβέρωφ για τις χελώνες και η άδεια για παραβίαση του χώρου της Λίμνης για χατίρι του Σιακόλα


Μια οφειλόμενη απάντηση στην δήθεν «ευαισθησία» του Αβέρωφ για τις χελώνες, αφού η κυβέρνηση του κόμματος του ενέκρινε και πάλι την παραβίαση του χώρου της Λίμνης για το χατίρι του Σιακόλα

[και ο Αβέρωφ αφού δεν είχε τί να απαντήσει εχώστηκεν. Μυρίζει οργήΑβέρωφ... And the cards are drawn...]


«..όσον αφορά το γεγονός ότι ο Πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος δεν εκδίδει «οποιαδήποτε άδεια» και δεν γνωρίζει «τις λεπτομέρειες», αλλά είναι «1000% ότι θα ακολουθηθούν αυστηρά οι διαδικασίες», όσο το δυνατόν πιο απλά και σύντομα: όταν έχεις λερωμένη τη φωλιά σου, τουλάχιστον μην προβαίνεις σε χαζοχαρούμενες αναρτήσεις. Πέρα από το γεγονός ότι δεν σε παίρνει τόσο σε επιστημονικό επίπεδο (επί της ουσίας) όσο και σε νομικό επίπεδο (επί της διαδικασίας), αιτείσαι και το λογαριασμό από πάνω σε πολιτικό επίπεδο.»

«Πόλεμος κατά του Αβέρωφ Νεοφύτου ξέσπασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξαιτίας ανάρτησής του από την παραλία Λίμνη στην Πόλη Χρυσοχούς για το ταξίδι νεογέννητων χελωνών. Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ έγραψε σε ανάρτησή του με βίντεο: «Το συναρπαστικό και όμορφο ταξίδι της ζωής έχει ήδη ξεκινήσει για τους μικρούς μας φίλους από την παραλία “Λίμνη” στην Πόλη Χρυσοχούς».
Το πρώτο σχόλιο που προκάλεσε την οργή του Α. Νεοφύτου που προέβη σε χαρακτηρισμούς ήταν κάτι απλό: «Θα περιμένω να δω την απάντησή σας όταν θα φάμε πρόστιμο για τις παρεμβάσεις στην περιοχή, κύριε Νεοφύτου».

Αναμενόμενο σχόλιο για κάθε άτομο που έχει παρακολουθήσει και στο ελάχιστο το τι γίνεται στην περιοχή Natura, όπου αδειοδοτήθηκε πρόσφατα το έργο Limni Bay Resort, για το οποίο εκκρεμεί από το 2014 η σοβαρότερη υπόθεση παράβασης του περιβαλλοντικού κεκτημένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Μετά τους χαρακτηρισμούς του προέδρου του ΔΗΣΥ για “άτολμους”, “τζάμπα μάγκες”, για “εξυπνάδες” και “πρόσωπα κρυμμένα με τη μάσκα της ανωνυμίας” απέναντι στον χρήστη που έγραψε το συγκεκριμένο σχόλιο, ανέλαβε δράση η Πρωτοβουλία “Reclaim the sea” (Επαναδιεκδίκηση της θάλασσας), που παρέθεσε δέκα σημεία τα οποία καταδεικνύουν παραβάσεις και τους λόγους που δύο πολεοδομικές άδειες για το έργο Limni Bay Resort είχαν ανακληθεί, μετά και τη διαβίβαση προειδοποιητικής επιστολής στις 10/7/2014 και αιτιολογημένης γνώμης στις 29/4/2015 από τη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.»


Η ανάρτηση της Πρωτοβουλίας Reclaim the sea” (Επαναδιεκδίκηση της θάλασσας)

«Όσον αφορά το κατά πόσον «είτε εμπιστευόμαστε την ΕΕ και τις αρμόδιες αρχές που ασχολούνται με το περιβάλλον, είτε επιλέγουμε τις όποιες αποφάσεις αλά καρτ»:
Πρώτον, σύμφωνα με την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, με ημερομηνία 16/2/2005 και αριθμό 61.614, δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση γηπέδων γκολφ σε καθορισμένη περιοχή του Δικτύου Natura 2000.

Δεύτερον, η 1η Έκθεση ΔΜΕΕΠ εκδόθηκε στις 29/1/2013 και η 1η Γνωμάτευση ΜΕΕΠ στις 30/1/2013, οι οποίες προέβλεπαν τη δημιουργία μίας «ζώνης ανάσχεσης» (“buffer zone”) της άμεσης πρόσβασης προς την παραλία της Λίμνης, που θα είχε πλάτος 475m από τον αιγιαλό (δηλαδή 275m από το όριο της περιοχής Natura 2000), θα έφτανε μέχρι τον προγραμματισμένο δρόμο πρωταρχικής σημασίας και σ’ αυτήν θα απαγορεύονταν οποιεσδήποτε οικοδομές.

Τρίτον, σύμφωνα με νέα Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, με ημερομηνία 5/2/2013 και αριθμό 74.662, «κατ’ εξαίρεση της Απόφασης με αριθμό 61.614 και ημερομηνία 16/2/2005, εγκρίνεται η χωροθέτηση των δύο οπών του γηπέδου 6 της ανάπτυξης της εταιρείας Cyprus Limni Resort and Golf Courses Plc εντός της περιοχής Natura 2000, αφού λήφθηκε υπόψη το γεγονός ότι η χωροθέτηση αυτή δεν θα επιφέρει αρνητικές μη ανατρέψιμες επιπτώσεις στην προστασία της συγκεκριμένης περιοχής Natura 2000, καθότι δεν θα επηρεάσει την παραλία της Λίμνης, χώρο ωοτοκίας των δύο ειδών χελώνων». Η συγκεκριμένη Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου λήφθηκε στις 5/2/2013, δηλαδή σχεδόν μία εβδομάδα μετά την έκδοση της 1ης Έκθεσης ΔΜΕΕΠ και της 1ης Γνωμάτευσης ΜΕΕΠ, και αναιρούσε τον ουσιώδη όρο που προνοoύσε ότι εντός της ζώνης ανάσχεσης της άμεσης πρόσβασης προς την παραλία της Λίμνης – η οποία θα είχε πλάτος 475 m από τον αιγιαλό (δηλαδή 275 m από το όριο της περιοχής Natura 2000) και θα έφτανε μέχρι τον προγραμματισμένο δρόμο πρωταρχικής σημασίας – θα απαγορεύονταν οποιεσδήποτε οικοδομές.

Τέταρον, η 2η Γνωμάτευση ΜΕΕΠ εκδόθηκε στις 5/8/2013 και προνοούσε τη μείωση της ζώνης προστασίας και ανάσχεσης της άμεσης πρόσβασης προς την παραλία της Λίμνης, από τα 475 στα 280 m από τον αιγιαλό (δηλαδή στα 80 m από το όριο της περιοχής Natura 2000).

Πέμπτον, η 3η Γνωμάτευση ΜΕΕΠ εκδόθηκε στις 8/11/2013 και προνοούσε την περαιτέρω μείωση της ζώνης προστασίας και ανάσχεσης της άμεσης πρόσβασης προς την παραλία της Λίμνης, από τα 280 στα 220 m από τον αιγιαλό (δηλαδή στα 20 m από το όριο της περιοχής Natura 2000).

Έκτον, μεταξύ Ιουλίου 2014 και Απριλίου 2015, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε Προειδοποιητική Επιστολή και Αιτιολογημένη Γνώμη προς τις αρμόδιες αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας για κακή εφαρμογή της Οδηγίας για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας χλωρίδας και πανίδας. Ως αποτέλεσμα, ανακλήθηκαν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις και πολεοδομικές άδειες που χορηγήθηκαν το 2013 για το προτεινόμενο έργο.

Έβδομον, τον Ιούνιο του 2016 εκδόθηκε η 2η Έκθεση ΔΜΕΕΠ, η οποία οριοθετεί εκ νέου τη ζώνη προστασίας και ανάσχεσης της άμεσης πρόσβασης προς την παραλία της Λίμνης στα 220 m από τον αιγιαλό, ενώ παράλληλα εγκρίνει τόσο ένα διώροφο ξενοδοχείο και μία λέσχη γκολφ, τα οποία χωροθετούνται σε απόσταση μεταξύ 220 και 475 m από τον αιγιαλό στο βορειοανατολικό μέτωπο του προτεινόμενου έργου, όσο και 41 οικιστικές μονάδες, που χωροθετούνται σε απόσταση μεταξύ 145 έως 200 m από τον αιγιαλό στο βορειοδυτικό μέτωπο του προτεινόμενου έργου.

Όγδοο, η 4η Γνωμάτευση ΜΕΕΠ εκδόθηκε στις 2/8/2016 και επικυρώνει τα πιο πάνω συμπεράσματα της 2ης Έκθεσης ΔΜΕΕΠ. Επιπλέον, δεν αξιολογεί δεόντως τη σημαντική αύξηση της ανθρώπινης παρουσίας, πίεσης και όχλησης στη βάση πραγματικών πληθυσμιακών δεδομένων και αντικειμενικών δεικτών ανάλυσης, ενώ παράλληλα καταλήγει στο αντιφατικό συμπέρασμα ότι «δεν είναι διασφαλισμένο ότι ο Κώδικας Φωτισμού της Φλώριδας, στον οποίο βασίζονται οι μελετητές θα είναι στην πράξη αποτελεσματικό εργαλείο για την αντιμετώπιση τόσο του άμεσου, όσο και του έμμεσου φωτισμού στην παραλία ωοτοκίας των χελώνων».

Ένατο, η 5η Γνωμάτευση ΜΕΕΠ εκδόθηκε στις 18/5/2018. Όσον αφορά τη σημαντική αύξηση της ανθρώπινης παρουσίας, πίεσης και όχλησης εισηγείται όπως «η συγκεκριμένη παραλία να εποπτεύεται από μόνιμο προσωπικό για περιορισμό της χρήσης της με μέγιστο αριθμό χρηστών ανά πάσα στιγμή στους 100» και «να υπάρχει δυνατότητα παροχής, από τους διαχειριστές του έργου, μέσων μεταφοράς επισκεπτών σε οργανωμένες / αδειούχες παραλίες, ώστε να διατηρείται στο ελάχιστο η χρήση της παραλίας». Όσον αφορά τη σημαντική αύξηση της φωτορύπανσης, απλά διαγράφεται το συμπέρασμα της 4ης Γνωμάτευσης ΜΕΕΠ, σύμφωνα με το οποίο «δεν είναι διασφαλισμένο ότι ο Κώδικας Φωτισμού της Φλώριδας, στον οποίο βασίζονται οι μελετητές θα είναι στην πράξη αποτελεσματικό εργαλείο για την αντιμετώπιση τόσο του άμεσου, όσο και του έμμεσου φωτισμού στην παραλία ωοτοκίας των χελώνων».

Δέκατον, συνοψίζοντας - όπως αναφέρεται στην καλυπτική επιστολή της 3ης Γνωμάτευσης ΜΕΕΠ που απέστειλε το Τμήμα Περιβάλλοντος προς το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως στις 8/11/2013 - μέσω της μείωσης της ζώνης προστασίας και ανάσχεσης της άμεσης πρόσβασης προς την παραλία της Λίμνης, από τα 475 στα 280 και 220 m από τον αιγιαλό (δηλαδή από τα 275 στα 80 και στα 20 m από το όριο της περιοχής Natura 2000), «δεν εφαρμόζεται ούτε στο ελάχιστο μια βασική αρχή για την προστασία της φύσης και του περιβάλλοντος ευρύτερα, η αρχή της πρόληψης και της προφύλαξης».

Καταλήγοντας, όσον αφορά το γεγονός ότι ο Πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος δεν εκδίδει «οποιαδήποτε άδεια» και δεν γνωρίζει «τις λεπτομέρειες», αλλά είναι «1000% ότι θα ακολουθηθούν αυστηρά οι διαδικασίες», όσο το δυνατόν πιο απλά και σύντομα: όταν έχεις λερωμένη τη φωλιά σου, τουλάχιστον μην προβαίνεις σε χαζοχαρούμενες αναρτήσεις. Πέρα από το γεγονός ότι δεν σε παίρνει τόσο σε επιστημονικό επίπεδο (επί της ουσίας) όσο και σε νομικό επίπεδο (επί της διαδικασίας), αιτείσαι και το λογαριασμό από πάνω σε πολιτικό επίπεδο.

Υ.Γ. Άσε που μπορεί να εκτροχιαστεί η συζήτηση και να γυρίσει μπούμεραγκ στην αγοραπωλησία ακίνητης ιδιοκτησία από ένα πολιτικά εκτεθιμένο πρόσωπο ή/και στην υφαρπαγή τουρκοκυπριακής ιδιοκτησίας μέσω μίας συμφωνίας ανταλλαγής μεταξύ του επενδυτή και του «κηδεμόνα»...
And the cards are drawn...»



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

· Βοηθώντας τον Αριστο Μιχαηλίδη να μάθει νάκκον την ιστορία του Γρίβα με τεκμήρια του ίδιου..

Ποιούς παρακολουθούσε η ΚΥΠ; Οι δημοσιογράφοι μάλλον είναι αρκετά πειθήνιοι ή φοβισμένοι ακόμα να ζητήσουν τη δημοσιοποίηση της λίστας αυτών που παρακολουθούσε η ΚΥΠ, αλλά ο χώρος των ακτιβιστών/τριων, που σίγουρα ήταν στόχος και με βάση την ειδικότητα της εταιρείας, είναι πολίτες που μπορούν να το απαιτούν

· Μια ακόμα χαριτωμένη «σύμπτωση» - απαλλαγή για τις μίζες του ΣΑΠΑ από συναγερμικο δίκτυο;